1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.

    Dismiss Notice

The JVC HA-S500 thread.

First
 
Back
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Next
 
Last
  1. drbluenewmexico
    Ace of Bicycles shipped mine from Hong Kong Today also!  my JVC-S500 are on their way in gunmetal finish!
    i am very excited, and thanks to Jsnuts and everyone on this threat for a truly interesting conversation!.
    Thats very interesting that woman are more accurate to sound discernment than men!...
    i think we all learn how to listen more carefully and deeply  as we get deep into this headphone/earphone
    quest for more perfect or exciting sound.....
     
  2. sfwalcer
    Quote:
    Couldn't have said it better myself ...........
    haha it's all down hill from here $$$$$ flowing out like a broken dam of no repair. [​IMG]
     
  3. drbluenewmexico
    Its not an addiction, its a quest!  we all have to remember to actually listen to the MUSIC and the performances through our new headphones. Its so exciting to revisit recordings heard on less revealing gear that becomes new again with more detail or emotional power!  to get to that audiophile
    nirvana experience where the music takes over and we are hearing the communication not just the sound, with synesthesia, story telling and
    kosmic patterns, whatever your genre of music liking, is worth the effort and resources!  and do so in the privacy and majesty of your own head
    instead of a concert mob scene is priceless.  and this is said by someone who produces concerts and does audiophile speaker listening!!!
    The advancement of ear/headphone technology aesthetics and sound quality in the last year is just astounding!  to be able to hear what we
    are able to hear on equipment selling from 6$ to a few hundred dollars is truly amazing given the cost of doing so on the macro scale in the very expensive high end audio world of 15K speakers and above. The carbon nano technology is a gift from the audio gods.  By the way, an interesting question, is there a patron saint of audio or spirit that divinely inspires audio?
     
  4. cyloh
    The S500 arrived.
     
    OMG what am I listening to? This coming from a cheap and small portable headphone?
     
  5. marlonmarabe
    now im more excited!!!
     
  6. cyloh
    These sound nothing like portables. Full size cans quality here.
     
    With burn in, I fear the possibility that my Denon D2000(wood cups) will be collecting dust. No competition here for me. The S500 are a step or two above the Denon in terms of.... everything.
     
  7. analogsurviver
    @cyloh: Could you please comment on general comparison with SHE3580 that are at the moment in my ears. I am fully aware nanotubes should be vastly better, particularly in treble. Using Sinegen I checked SHE3580 to be good down approximately to about 26 Hz - if I streeeeetch it maybe to 20Hz, but that is on the very border of audible. Still, this kind of performance in bass is rare regardless of cost, let alone price SHE3580 goes for.
     
    I used Sinegen at -20 dB setting, so that actual loudness must have been around 90 dB for this test.
     
    Any comment on music you were using with your brand new nanotubes? Take your time with the answer, enjoy your new acquisition in peace.
     
  8. bobeau
    Quote:
     
    I know alot of people lament these are on ears, but I like that truly portable (and cheap!) cans are getting this kind of response.  
     
  9. CrystalT
    I would recommend trying out l cush or g cush pads.

    Sent from my LG-VM670 using Tapatalk 2
     
  10. Dsnuts Contributor
    Hey congrats cyloh now you know first hand what I am talking about. haha. A bit shocking ain't it?..Burn in tightens up that sound if you can imagine that. The bass on open box was a tad bloaty for me. I am happy to report that goes completely away.. So you got some work cut out for you. Enjoy and tell it how you hear it.
     
  11. CrystalT
    Dsnuts, get some of the grado circumaural pads, and let me know how it sounds, please.

    :)

    Also, I think there's some older sennheiser circumaurals that fit 40mm

    Sent from my LG-VM670 using Tapatalk 2
     
  12. Dsnuts Contributor
    I have the Sennheiser HD25 Velours coming in soon. Though I got a message about how those have the same smaller stage properties as the stock pleather pads on the HD25. But I will try them out and see how they work. I was looking at those grado pads too. Those might work but first thing first I gotta try these HD25 velours. Will report back once I get them.
     
  13. sfwalcer
    OMG OMG OMG, you guys gonna hate me for this.
     
    http://www.amazon.com/JVC-Head-band-Portable-Headphones-HA-S500-B/dp/B008FWB9TQ/ref=sr_1_1?m=A2JIDN7ZKR5243&ie=UTF8&qid=1344530567&sr=1-1&keywords=JVC+HA-S500
     
    GO GO GO!!!
     
    WoW expedited shipping is only for $5 more, damn should have gotten that instead, oh well was too excited by that price. Price mistake? LoL
    Let the wait begin.....
     
  14. Achmedisdead
    Quote:
    $23.55 + $23.55 shipping? 
     
  15. sfwalcer
    Yeah? Isn't that a killer deal???!!!
     
First
 
Back
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Next
 
Last

Share This Page