New Member Introductions thread
Aug 11, 2023 at 11:38 PM Post #14,867 of 15,605
Hey all! My name is Andrew. I initially got into some head-fi stuff when I started college in like 2011. I had been an occasional lurker since I could not afford anything too nice. I first started getting interested in head-fi stuff when my friend lent me his Bose headphones (haha I know). Then I got a pair of ATH-M50, then some Dunus (forgot the model) and traded here and there on HeadFi. I eventually got to try some Denon AH-D2000's which were nice as well. But I definitely don't think I got the value out of it because I couldn't afford buying an amp for it at the time. I eventually just landed on some HD25-ii that I have been rocking for almost a decade now. And now that I am out of college and not totally broke, I'm excited to pick up where I left off. Looking to trade around and learn more on the gear journey!
 
Aug 13, 2023 at 5:52 PM Post #14,869 of 15,605
Hi all getting back into the audio scene since the 90's (alot has changed).
Over the last year i have gotten a schiit magni heresey and a loki, a topping D10s (to replace my old schiit modi 3+) A Topping PA3, a pair of old B&W DM600's some Hifiman he4xx's (added dekoni elite velour pads).

Most recently due to a phone change, picked up an ifi go blu dac/amp and a pair of Truthear Hola's as i do like listening to music when going for a walk or chilling out in the garden.

oh and a Marshall Tufton 2 (theyre decent, trust me).
 
Aug 14, 2023 at 10:25 AM Post #14,870 of 15,605
Here's my obligatory first post... I'm a long-time lurker, fly-on-the-wall, and fairly new headphone rabbit hole explorer. I finally decided to sign up here so I can participate and maybe dive deeper into the madness. For the last 3+ years I've been trying to learn as much as I can by scouring the internet for knowledge, facts and opinions, and I gradually moved up through 3 pairs of headphones to the point where I'm feeling comfortable for the long term with ZMF Calderas, but now I'm looking deeper into (tube) amplification. Yet another deeeeeep rabbit hole!
 
Last edited:
Aug 15, 2023 at 3:36 PM Post #14,871 of 15,605
Hola, mi nombre es Javi y me encanta la música. Desde niño hasta hoy he disfrutado y soñado con la música. Hace unos pocos años descubrí los DAPs y con el Fiio M3K la cosa empezó a ponerse más seria y desde entonces tengo fiebre musical. He ido adquiriendo distintos y toda la información que hasta ahora he recibido ha sido vía youtube con los famosos audio filos. No sí si estoy obsesionado o no con la música, a veces pienso que sí y otras que no. En la actualidad quiero encontrar la caja de Pandora, que para mí es encontrar unos in ear que suenen como unos buenos over ear. He de reconocer que últimamente estoy satisfecho con la calidad de sonido de mis MU6 Space 2 y es que ahora veo el alcance e importancia del codec aptX LL
 
Aug 16, 2023 at 5:35 AM Post #14,873 of 15,605
Hola, soy Masato de Tokio. Soy un gran admirador del audio portátil y tengo muchas ganas de intercambiar información, especialmente sobre IEM raros limitados o de gama alta. ¡gracias!
Hola Masota, un saludo desde España. Compartimos admiración por el audio portátil. Aunque sólo es un deseo me estoy planteando comprar o bien el Aful Performer 8 o bien alguno de los dos Yanyin canon, o Yanyin canon II. Me resulta condicionante que ninguno de ellos necesite amplificación externa a un DAP. Yo tengo Fiio 11 Pro y Hiby R3 Pro. No sé cómo averiguar esta duda.
Un saludo
Javi
 
Aug 16, 2023 at 6:18 AM Post #14,874 of 15,605
Hola Masota, un saludo desde España. Compartimos admiración por el audio portátil. Aunque sólo es un deseo me estoy planteando comprar o bien el Aful Performer 8 o bien alguno de los dos Yanyin canon, o Yanyin canon II. Me resulta condicionante que ninguno de ellos necesite amplificación externa a un DAP. Yo tengo Fiio 11 Pro y Hiby R3 Pro. No sé cómo averiguar esta duda.
Un saludo
Hi Javi, I've never tried Performer8, Yanyin canon and canon ii but it's really popular IEMs in Japan as well. All of them can be purchased at Amazon JP. It seems like HIFI-GO also sells them and they can transport them globally. Please take a look
masato
 
Aug 16, 2023 at 8:04 AM Post #14,875 of 15,605
Hola Javi, nunca probé Performer8, Yanyin canon y canon ii, pero también son IEM muy populares en Japón. Todos ellos se pueden comprar en Amazon JP. Parece que HIFI-GO también los vende y pueden transportarlos a nivel mundial. Por favor echa un vistazo
masato
Hola Masato, perdona que antes me equivoqué al nombrarte y te llamé Masota. ¡Ya¡, ¡ya sé que están a la venta los auriculares que a día de hoy me pueden interesar¡ ¡pero yo quiero saber si los podré usar con mis DAPs¡. ¿Qué auriculares usas tú? ¿usas un DAP? ¿cuál? Cuenta un poco tu experiencia y si, como yo, quieres la simplicidad de un DAP con unos auriculares, sin otros anexos.
 
Aug 16, 2023 at 10:03 AM Post #14,876 of 15,605
No problem at all about the name. :wink: Now I understand your point. Impedance of Performer8, canon and canon ii is not so high so I think your M11 Pro can handle them. I recommend you to use balance cable because balance port of DAP can use with higher output.
I usually use my IEMs with dongle dap or DAP without amp but I prefer to use amp with hybrid IEM or EST IEMs.
 
Aug 16, 2023 at 10:16 AM Post #14,877 of 15,605
Hola Masota, un saludo desde España. Compartimos admiración por el audio portátil. Aunque sólo es un deseo me estoy planteando comprar o bien el Aful Performer 8 o bien alguno de los dos Yanyin canon, o Yanyin canon II. Me resulta condicionante que ninguno de ellos necesite amplificación externa a un DAP. Yo tengo Fiio 11 Pro y Hiby R3 Pro. No sé cómo averiguar esta duda.
Un saludo
Javi
Hola, mi nombre es Javi y me encanta la música. Desde niño hasta hoy he disfrutado y soñado con la música. Hace unos pocos años descubrí los DAPs y con el Fiio M3K la cosa empezó a ponerse más seria y desde entonces tengo fiebre musical. He ido adquiriendo distintos y toda la información que hasta ahora he recibido ha sido vía youtube con los famosos audio filos. No sí si estoy obsesionado o no con la música, a veces pienso que sí y otras que no. En la actualidad quiero encontrar la caja de Pandora, que para mí es encontrar unos in ear que suenen como unos buenos over ear. He de reconocer que últimamente estoy satisfecho con la calidad de sonido de mis MU6 Space 2 y es que ahora veo el alcance e importancia del co
Hola, mi nombre es Javi y me encanta la música. Desde niño hasta hoy he disfrutado y soñado con la música. Hace unos pocos años descubrí los DAPs y con el Fiio M3K la cosa empezó a ponerse más seria y desde entonces tengo fiebre musical. He ido adquiriendo distintos y toda la información que hasta ahora he recibido ha sido vía youtube con los famosos audio filos. No sí si estoy obsesionado o no con la música, a veces pienso que sí y otras que no. En la actualidad quiero encontrar la caja de Pandora, que para mí es encontrar unos in ear que suenen como unos buenos over ear. He de reconocer que últimamente estoy satisfecho con la calidad de sonido de mis MU6 Space 2 y es que ahora veo el alcance e importancia del codec aptX LL
Write in English. Thank you.
 

Users who are viewing this thread

Back
Top