Home-Made IEMs
Apr 24, 2021 at 12:27 AM Post #12,706 of 16,014
I think they base their prices depending on the exchange rates from their currency. A discount is a discount and I think we should be thankful if they ever give us discounts even for a very small amount. It's not their obligation to give us discounts to be honest. I think sonion has a less wonky impedance response compared to knowles.

I was thinking about it long time ago and I'm sure this isn't the reason.
You know isn't fair to raise prices. Keep the prices stable or lower the prices is what all do .
 
Last edited:
Apr 24, 2021 at 1:04 AM Post #12,707 of 16,014
Anyway let's see how the new tweeters from sonion will sound. I'm very curious 🤔 I'm also happy for ordering those drivers.
Will outperform the famous knowles tweeters ? Let's see . 🙂
 
Last edited:
Apr 24, 2021 at 1:45 AM Post #12,708 of 16,014
I was thinking about it long time ago and I'm sure this isn't the reason.
You know isn't fair to raise prices. Keep the prices stable or lower the prices is what all do .
We are not the one's who can say if it is fair or not. Not because we get the shorter end of the stick means it isn't fair. Unstable prices is a norm with all products. Especially if different currency takes a play. Exchange rates, demands are not stable and so are prices.

You want a stable prices unless if lowers but it's a sin if rises? That's not how business and economics works, sad to say.
 
Apr 24, 2021 at 3:34 AM Post #12,709 of 16,014
MaxSpl

If you can find cheaper drivers on a regular basis then go ahead and do the calculations.

Find us in the same place where there are all the parts to make IEM, especially with Sonion, good luck.

I wonder why you didn’t go straight to the full DD, you could make IEM for 10 euros.

If you really want to save money, it doesn’t help to spit on soundlink, makes us beautiful IEM with DD and just posted nice pictures, it will be nice to see a little diversity.

Soundlink is not a shop? What is it? whether real or virtual, they still have a commercial label, they don’t make the packages? the package labels?

Then who is it?
 
Apr 24, 2021 at 5:37 AM Post #12,710 of 16,014
My take on DIY iems and I think this thought was established some time ago.

No, going DIY is not always about saving yourself money or is a guarantee to save you money. At time, it's actually more expensive and labor intensive compared to just buying an off the shelf IEM especially with chinese brands that have multiple drivers.

Nothing wrong to want to get stuff cheaper but I think it's weird to think that they are obligated to follow what we want because it will not always be like that especially if they are running a business. Or take it personally on them if they won't give you discounts or privileges. SoundLink is a great shop in my opinion and many folks do think so too.
 
Apr 24, 2021 at 9:47 AM Post #12,711 of 16,014
If you build iems like a pro then you save thousands of dollars for sure , no doubt about it.
You saw my photos I posted before, I have lots of drivers and I have destroyed the Estats which costs a lot + over 16 drivers from sonion are completely destroyed.

It may cost me 10000 euro to build my dream sounding iem but I will still cry about raising the prices and not getting discounts .
I Hope you understand it .

Soundlink is the best shop for BAs in the world, Soundlink loves me for being his costumer believe me.

@Aldo40

Yes I will build iems with single DDs .

Check photo below. 10mm Carbon duall dynamic driver . I'm waiting some shells for it , it is too big and doesn't fit inside a 10 mm shell without blocking the holes around the driver . Very Very difficult to tune.
Do you know how to tune DDs ?

I was thinking also for a new hybrid iem with 15 mm beryllium driver + E50DT0005/D.
For me good DDs have the best bass-sub bass. For example the 38D1X don't comes even close to a good- well tuned DD .
Some nice projects coming soon 👌
 

Attachments

  • 20210424_152843.jpg
    20210424_152843.jpg
    906.4 KB · Views: 0
Apr 24, 2021 at 11:24 AM Post #12,712 of 16,014
Btw I am discussing with the factory of the 10mm planars on Alibaba. They offer them cheap there but want 35$ for shipping which is a rip off imo. I know chinese shipping rates and that tiny stuff ships for $5 max as express. Maybe we can ask soundlink to stock these, if enough people are interested.
 
Apr 24, 2021 at 12:05 PM Post #12,713 of 16,014
L'hybride de ma gamme utilisait un 10mm, mes guides sont faits maison par rapport à l'orientation du pilote dans la coque, j'arrive a placé mon EST ainsi que le support BA, je sors ma propre coque avec l'impression 3D donc je m'assure-vous que tout s'intègre bien.

C'est déjà un sport de pouvoir tout mettre en place en essayant de garder les coques suffisamment petites.

Pour les pilotes en feu, je n'en ai pas jeté quelques-uns à la poubelle au début, pas autant que vous, je pense peut-être une douzaine mais j'ai vite compris et corrigé les erreurs.

Si vous détruisez autant de pilotes, ce n'est pas la faute de la BA. C'est toujours la faute de celui qui y travaille.
J'ai même fait frire du DD, les fils sont si courts sur la bobine qu'elle peut rapidement chauffer. Quand on n'a pas compris comment soudé ces BA ou DD et avec quel fer soudé s'est adapté, alors quels sont les choix des conducteurs, il n'y a pas beaucoup de différence de solidité.

La mise en œuvre du DD est comme pour le BA sur procède pas à pas, on commence par mesurer le driver dans un tube puis on voit si on le filtre, si on l'amortit, avec quel milieu on va le coupler etc. .


Le 38dx1 bien implémenté peut être très proche du meilleur DD. Ecoutez la basse de l'erlkonig ou de l'U12T et vous voyez, il ne suffit pas d'aller le plus bas possible, le DD sur un petit avantage, la basse ne se limite pas à ça.

Ce n'est pas le même genre d'écoute.

L'équipage mobile du BA est plus petit et plus léger et donc plus rapide qu'un DD.

Un DD a une plus grande surface émissive un équipage mobile plus lourd et sont généralement plus gourmands, c'est ce qui donne ce claquement sur la partie infra grave mais les deux technologies sont complémentaires car dans la basse les BA sont plus rapides, on ne peut rien y faire et il n'y a pas de secret, c'est juste physique et mécanique.

Et pour la communauté du bricolage, j'ai encore mesuré aujourd'hui le 38dx1 non filtré juste amorti pour prouver qu'il peut descendre autant qu'un DD et que sa forte décroissance est propre

 
Last edited:
Apr 24, 2021 at 12:18 PM Post #12,714 of 16,014
At what temperature do you guys have your soldering irons as you are frying drivers? I've not fried a single one, but I'm also soldering at 480 Celsius to melt solder quickly.
 
Apr 24, 2021 at 12:36 PM Post #12,716 of 16,014
I've actually fried more DDs than BAs since the DD comes flying at the soldering iron if the magnet is too strong...My soldering iron is at 480C
 
Apr 24, 2021 at 2:23 PM Post #12,717 of 16,014
I've actually fried more DDs than BAs since the DD comes flying at the soldering iron if the magnet is too strong...My soldering iron is at 480C
Oh, did not consider that DDs do this lol. IMO soldering BAs is 100% safe if you follow the rule to not heat up longer than 3 seconds
 
Apr 24, 2021 at 4:09 PM Post #12,718 of 16,014
L'hybride de ma gamme utilisait un 10mm, mes guides sont faits maison par rapport à l'orientation du pilote dans la coque, j'arrive a placé mon EST ainsi que le support BA, je sors ma propre coque avec l'impression 3D donc je m'assure-vous que tout s'intègre bien.

C'est déjà un sport de pouvoir tout mettre en place en essayant de garder les coques suffisamment petites.

Pour les pilotes en feu, je n'en ai pas jeté quelques-uns à la poubelle au début, pas autant que vous, je pense peut-être une douzaine mais j'ai vite compris et corrigé les erreurs.

Si vous détruisez autant de pilotes, ce n'est pas la faute de la BA. C'est toujours la faute de celui qui y travaille.
J'ai même fait frire du DD, les fils sont si courts sur la bobine qu'elle peut rapidement chauffer. Quand on n'a pas compris comment soudé ces BA ou DD et avec quel fer soudé s'est adapté, alors quels sont les choix des conducteurs, il n'y a pas beaucoup de différence de solidité.

La mise en œuvre du DD est comme pour le BA sur procède pas à pas, on commence par mesurer le driver dans un tube puis on voit si on le filtre, si on l'amortit, avec quel milieu on va le coupler etc. .


Le 38dx1 bien implémenté peut être très proche du meilleur DD. Ecoutez la basse de l'erlkonig ou de l'U12T et vous voyez, il ne suffit pas d'aller le plus bas possible, le DD sur un petit avantage, la basse ne se limite pas à ça.

Ce n'est pas le même genre d'écoute.

L'équipage mobile du BA est plus petit et plus léger et donc plus rapide qu'un DD.

Un DD a une plus grande surface émissive un équipage mobile plus lourd et sont généralement plus gourmands, c'est ce qui donne ce claquement sur la partie infra grave mais les deux technologies sont complémentaires car dans la basse les BA sont plus rapides, on ne peut rien y faire et il n'y a pas de secret, c'est juste physique et mécanique.

Et pour la communauté du bricolage, j'ai encore mesuré aujourd'hui le 38dx1 non filtré juste amorti pour prouver qu'il peut descendre autant qu'un DD et que sa forte décroissance est propre

I can't understand
 

Users who are viewing this thread

Back
Top