Senn HD 201 problem with sound card i guess
Aug 1, 2010 at 2:05 PM Thread Starter Post #1 of 3

alefito6804

New Head-Fier
Joined
Aug 1, 2010
Posts
3
Likes
0
Hello,
 
im new at this forum :D and i wanted to say first of all that im from argentina so im sorry if my english isn't very good :) . Yestarday i bought the Sennheiser HD 201, here isn't as cheap as in US but besides that my first impression was: "what the **** is this crap!" i plugged it to my PC and i could notice that it "vibrated" (i dont know if that's the right word but something like that) in some parts with bass and also with the treble. i was really dissapointed, i thought it might be that the windows media player EQ was fk'd up but even with all in the middle it'd still vibrate, so then i thought it was because of the response frequency (21hz-18Khz) and i was sayin damn why didnt i buy thos phillips Hp460 with a response freq (15Hz-28Khz) but anyways i didnt think that senheisser would make such a crappy headphones. i mean i've read that the responso freq. was important but not that important, i mean i friend of mine has a technics rtf300 with a frequency of (5Hz-27Khz) and its not that great.. and those are cheaper than this sennheiser.
 
BUT, then i plugged it to my ipod nano (16gb) and i gotta say that the sound was really really nice, it was absolutely different than the sound i was getting from my computer, and i really liked it, even though those technics Rp-f300 i tried were a bit louder i liked much more the sound of this sennheiser hd 201 which has a shorter response frequency. So my question is, why do i have this problem with my pc? is it the sound card? i had another headphones before and even though i could notice also some vibration but not like this, and also because this were new headphones and i couldnt believe it'd sound that bad. Thanks! :D


 
Aug 1, 2010 at 3:30 PM Post #2 of 3

Dalamar

100+ Head-Fier
Joined
Jul 4, 2009
Posts
457
Likes
14
Looking at the specs, I would say that the sound card puts out way too much power for those and might have caused oscillation ?_?
 
An attenuator should help. The output of an ipod is much lower than that of a sound card, hence why it's fine on the ipod.
But seriosly... those even look like they sound like crap :/
And sennheiser isn't that great, imo. I had a 497's and they were crap. Friend said the 595's were crap too.
 
Aug 1, 2010 at 4:20 PM Post #3 of 3

alefito6804

New Head-Fier
Joined
Aug 1, 2010
Posts
3
Likes
0
maybe u are right, i dont really know much about this, for me they are fine, i just had that problem with the PC,  i like how they sound with the Ipod, maybe for someone who knows more than me they dont sound good :D
 

Users who are viewing this thread

Top