I would also suggest getting :
Manuel Agujetas - [size=large]el rey del canto gitano [/size]
Some reviews and notes :
The real deal: flamenco without the fluff by the brusque voice of Manuel Agujetas and the impeccable giutar of Curro de Jerez in a a pure flamenco session in the Cava del Agujetas of the La Soleá tavern. There they performed in classic improvisational style the fandangos, seguiriyas, las bulerías that are the soul of Jerez.
´Forget castanets and swirling skirts! Cante jondo – the anguished ‘deep song’ – is the summit of flamenco art. And while you don’t have to be old, poor and gypsy to sing it, it certainly helps. Manuel ‘Agujetas’ Pastor qualifies on all counts.´ - The Daily Telegraph, UK
"This album is interested in investigating how key notes are maintained by the voice in an art so unique and suggestive" Manuel Ríos Ruiz.
"The breaking voice of the artist carries everything from surprise and tenderness, but also reflects the dark side of dreams of black widows. The painful geography and its factions (what photos!) are really made of queijo meat, reflected in his voice". Luis Lapuente.
"This is ageless flamenco: a scarred voice, el cante which is "fartadortografía" "illiterate" cante, which hurts, only helped by when the wounds are sown." Luis Clemente.
The record label says:
This is not just any type of album. The added touch comes from the restrained guitar but impeccable performance of Curro de Jerez and the rough and brusque voice of Manuel Agujetas. Together they illustrate the pure essence of Jerez.
Much of the recording was improvised. It tells the proud story of the history of a pure flamenco session. The recording took place in the Cava del Agujetas (Agujetas Cave) in La Soleá tavern. During three consecutive nights Manuel poured out his heart, soul and cante to a few friends, photographs, two videos and a mobile sound system, witnesses of this magnificent show.
13 cantes were chosen from the great number recorded at the time. These cantes include natural fandangos, seguiriyas, las bulerías "pa'escuchá" "to listen to" trademark. It is a musical documentation, which reflects the warm atmosphere of this reserved and closed off community.
Que nadie se llame a engaño. Este no es un disco cualquiera. Al toque, la guitarra sobria pero siempre impecable de Curro de Jerez; al cante, la voz recia y rancia de Manuel Agujetas. Juntos la verdad sin filigranas, sin alardes: pura esencia de Jerez.
No es ésta, además, una grabación hecha a salto de mata. Este disco encierra orgulloso la historia de una sesión de flamenco puro. Allá en su cueva, la Cava del Agujetas del mesón La Soleá, se grabó. Durante tres noches seguidas Manuel derrochó a gusto todo su cante. Unos cuantos amigos, algunas fotografías, dos cámaras de vídeo y una unidad móvil de sonido de primera fueron, a puerta cerrada, sus testigos.
Se han seleccionado trece cantes de los que se grabaron: soleares del Mellizo, fandangos naturales, seguiriyas de Manuel Torre, las bulerías "pa'escuchá" marca de la casa... Un documento sonoro que refleja el ambiente cálido de esa estrecha comunión cabal-artista.
"Este disco tiene el interés de comprobar cómo se mantienen en su voz las claves musicales y raciales de un arte tan único como sugestivo" Manuel Ríos Ruiz.
"Todo es sorpresa y ternura y sueños de luto negro en la voz quebrada del artista, como si la dolorosa geografía de sus facciones (¡qué fotos!) se hubiera hecho de carne de quejío en su voz" Luis Lapuente.
"Esto es flamenco sin edad: una voz con cicatrices, el cante con "fartadortografía"... un cante que duele, ganado en puntos de sutura" Luis Clemente.