Electrostatic ear speaker DIY'ers suppliers list

Discussion in 'DIY (Do-It-Yourself) Discussions' started by muamp, Nov 16, 2016.

  1. janosch simon
    i will :) this project is so much fun and so much possibilitys :)
     
  2. janosch simon
    yay first tests with 2µm Mylar are very promissing :) now i would like to put the testbench setup in a case so i can try it at home. somewhere here in the forum i saw that Wachara 3dprinted a Stax connector and not sure if he posted the stl file for those? and David milled them with the cnc? would love to build those myself :) hope you can point me to the files:)

    cheers janosch
     
  3. Muamp
    Hi Janosch,

    I am glad the 2um Mylar is promising. You seem to be making good progress.

    I do use a CNC to make my plugs, although earlier you wrote that you would not be using the Stax plug and socket.... although I think it is good if you do.
    I mill from hardwood and plastic, depending on the plug I intend to use. The pins are from 3 pin XLR plug kits. Obviously you will need two plug kits and have one spare pin.
    The spacing for milling was given by another Head-Fi user a while back on Wachara's thread, not sure how far back. I have just looked through my files and I have not saved it. I will look through my home PC and back through the thread to find the drawing. The holes for the pins are 2.5mm which provides a nice tight fit on the pin.
     
    Last edited: Jul 4, 2017
  4. janosch simon
    yeah david and the results i get with your test bench setup are by far better then i expected from this diy project pretty amazing :) also planing on buying a bigger cnc machine and i think its more clever to stick with an "standard" conecter if i might make one for friend who uses an stax amp... those xlr pins i have some good idea :)
    and those are compatible with the original stax cabels?

    cheers janosch
     
  5. Muamp
    Yep, the 3 pin XLR pins are the pins to make an exact fit on a Stax socket!
    The results from the audio transformer energiser should be good. Just wait 'till you plug them into a tube or solid state energiser, you'll be even happier with the sound.

    I have now found the pages and thread numbers in Wachara's thread for the plug details:
    Page 60 - post 895
    Page 102 - posts 1521 and 1529
    This will show you lots of information on the plugs.

    David.
     
    Last edited: Jul 4, 2017
    janosch simon likes this.
  6. chinsettawong
    janosch simon likes this.
  7. janosch simon
    thx will try the 3d print and also mill a connector :wink: just need to buy some pins :)

    cheers janosch
     
  8. janosch simon
    MEHHHHHH didnt receive the Electrostatic Speaker Membrane Dupont Mylar C 3um 20M from ebay seller won the case even if the foil clearly didnt arrived at my place :frowning2: any other source? hmhmhmh

    cheers janosch
     
  9. Muamp
    Hi Janosch,

    Sorry to hear your Mylar didn't arrive from the eBay seller, but glad you're still making electrostatics - not heard from you in a while.
    The sellers that most use on eBay are one of two who advertise on eBay.COM from Taiwan. They use the normal logo picture of a guy holding stretched out Mylar.
    Alternatively, you could use the seller www.indoorspecialties.com OR freeflightsupplies.co.uk/index.php/products/lightweight-covering-materials.
    I haven't used either of these, but when I was writing the suppliers list, more than one person recommended each of them.


    David.
     
    Last edited: Oct 4, 2017
  10. janosch simon
    yeah sure im still on it :) from that link i got some foil but only 2um and 5um and they are not that wide with my tire strecher i cant use them need wider... and yeah i bought it from that ebay guy :/

    cheers janosch
     
  11. chinsettawong

Share This Page