Recent content by kokakolia
  1. kokakolia

    Comment by 'kokakolia' in item 'AKG K92 | Over Ear Closed Back Monitoring Headphone'

    Yeah! I listened to a lot of Chi-fi stuff that was much, much worse (I am thinking about harsh screaming treble nukes like the Superlux HD 681) and not much cheaper. This headphone is pleasantly not awful, and that's high praise for something this cheap.
  2. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    How is it superior though!? On what ground? I am so perplexed by this because I don't find the ZS5 good for music listening at all. It's too hollow, harsh and unnatural sounding. It just breaks the immersion for me, as it just doesn't sound "right". But detail retrieval is superb. You can pick...
  3. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    He's a moocher. Every video he posts is an affiliated link.
  4. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    Hmm...not when it ships from a slow Cargo ship across the world. Also, the Cargo ship has to be filled up. It doesn't happen overnight. I think you gotta manage your expectations a little bit. Further, there are many great alternatives out there with 2 day shipping. You just have to pay a...
  5. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    You can also add the ED7 to the list. The only KZ I ever liked. I feel like I should buy another pair for that matter... It's rather good! And dirt cheap. And it looks super cute in bamboo.
  6. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    Except that...some lower frequencies only show up at higher volumes. And that won't fix the recessed mids either. In the end you'll just get more treble that way. Yup! I'm kind of a mister poopy pants here. I'm not having it with KZ. I'm sorta glad that I got to try a chunk of the KZ lineup...
  7. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    So many valid points here. The V-shaped tuning is most popular. If you want something different you'll have to really do your research. Most headphones I like have lukewarm reviews, only because any deviation from the V-shaped sound norm is a con. "Too boring", "Not enough sparkle in the...
  8. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    The majority of cheap IEMs from any brand are V-shaped with a huge chance of nasty treble spikes. Kz is no exception to that rule. I am flabbergasted by the amount of hype surrounding Kz for that matter. They just sound like cheap earphones.
  9. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    The thread died 2 years ago...I am just so bitter that a new cheaply made earphone from China with a disgusting "V-shaped" tuning that makes folk and alternative rock music sound awful (drowning out the vocals and turning the cymbals to 11) gets wayy more praise than a well-tuned earphone with a...
  10. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    Ehhhh...Do you like having loads of treble and bass? Do you mind having muffled vocals? Because that's what the KZ sound seems to be all about. You could certainly find a more balanced earphone, like the Marshall Mode. But you won't get the "raw detail" that KZs with loads of sharp treble...
  11. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    I used the default tips only. Because I find foam tips super annoying. But a foam tip can only do so much! I have been using foam tips on the ATE for similar reasons.
  12. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    That's more metal! I'm listening to more lyrical stuff like Rita Mitsuko and Superbus.
  13. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    If the treble on the SHP 9500 is an 8, then the treble on the ZS5 V2 is a 15. Yeah, the treble on the ZS5 V2 is STOOPID! I too have the SHP 9500. I don't mind it too much. But I haven't used them as much since I got my KEF M100.
  14. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    LOL yeah! It's for French speaking people only. But if you're interested, Indochine and Noir Desir are awesome bands.
  15. kokakolia

    Knowledge Zenith (KZ) impressions thread

    I wanna go on a bit of a rant on the KZ ZS5 (V2): The more I listen to them, the more I'm annoyed. You see, the ZS5 has tonnes of "raw detail" and "raw potential" but it's executed so poorly. The bass is quick and really fun, the mids are just "adequate" if not just moderately recessed and then...
Top