or Connect
Head-Fi.org › Forums › Help and Getting Started › Introductions, Help and Recommendations › $70 limit, sturdy, portable, over ear headphones?
New Posts  All Forums:Forum Nav:

$70 limit, sturdy, portable, over ear headphones?

post #1 of 9
Thread Starter 

So this is what im looking for:

-$70 USD or less

-Sturdy and portable (student, so I need to be able to toss them in a back pack without worry. something fairly slim)

-Flat response or somewhat bass boosted (nothing over the top though) 

-nothing super fancy, but they need to look good(nothing big, bulky, or flashy. )

-somewhat light weight (hang around the neck, or listening comfortably for a long time.)

-no amp needed to enjoy(though at this price range I think im ok lol)  

-closed preferred 

 

 

 

I listen mostly to electronic music and rock. 

Ive never had headphones over $25 so this hopefully will be a step in the right direction.

Been considering the ATH-M35's because the m30's are good but id like the portability of the m35's however I feel $20 extra for being able to fold them up is a bit excessive. 

anyone have any other suggestions? Id love to hear from the experts.


Edited by Inver7ed - 11/9/13 at 12:55pm
post #2 of 9

Sony MDR-V6 is in your price range and is pretty indestructible. Mine survived 8 years of high school and college. The sound is flat-ish, with a bit of a bass boost. The biggest flaw is that the treble can be harsh. No amp needed at all. They are closed, but other people will hear your music if you turn them up loud. 

I got mine new for $50 on Ebay, but beware of fakes. 


Edited by manbear - 11/9/13 at 1:00pm
post #3 of 9
Thread Starter 

hmm right now theyre about $90 on amazon, do you know a place that sells them for $70, I'd really like to stay under that price?

post #4 of 9

Sorry, I can't find much. Dunno why they are so expensive these days. The Amazon price might go down if you wait -- someone on the Amazon page reported buying them from Amazon for $65. 

post #5 of 9
Thread Starter 

any other input would be greatly appreciated.

post #6 of 9
Thread Starter 

bump?

post #7 of 9

How about the Koss DJ100?  Very good build like the Sony, At $40 shipped right now youre not gonna find a better sounding set, no joke!!!  With the extra cash you'll need to buy the ATH M-50 pads tho, the stock pads are just ok, the M50's make them another beast. Night and day difference!!  lifetime warranty as well, can't beat that!!!

http://www.amazon.com/Koss-ProDJ100-Headphones/dp/B003X1BEKI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384130027&sr=8-1&keywords=koss+dj100

post #8 of 9
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by Magicman74 View Post
 

How about the Koss DJ100?  Very good build like the Sony, At $40 shipped right now youre not gonna find a better sounding set, no joke!!!  With the extra cash you'll need to buy the ATH M-50 pads tho, the stock pads are just ok, the M50's make them another beast. Night and day difference!!  lifetime warranty as well, can't beat that!!!

http://www.amazon.com/Koss-ProDJ100-Headphones/dp/B003X1BEKI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1384130027&sr=8-1&keywords=koss+dj100

 

now im torn between those and the m30's


Edited by Inver7ed - 11/10/13 at 10:53pm
post #9 of 9
Quote:
Originally Posted by Inver7ed View Post

hmm right now theyre about $90 on amazon, do you know a place that sells them for $70, I'd really like to stay under that price?

Look at both the MDR-V6 and MDR-7506. Very, very similar headphone. And while they are $90 at the moment, they are frequently cheaper (see the chart on this page). By the time you are ready to buy, one or the other may drop back down in price.
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
Head-Fi.org › Forums › Help and Getting Started › Introductions, Help and Recommendations › $70 limit, sturdy, portable, over ear headphones?