Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Portable Headphone Amps › C&C BH Portable Headphone Amp (80 Hours from a Single Charge!) [Buyer Review]
New Posts  All Forums:Forum Nav:

C&C BH Portable Headphone Amp (80 Hours from a Single Charge!) [Buyer Review] - Page 81

post #1201 of 3310
Quote:
Originally Posted by H20Fidelity View Post

So the copper has balanced things out nicely for you? It will be less fatiguing over long sessions, but I just can't achieve that crisp edge I'n clarity with it. I guess I'm just silver plated born and breed. Bit of a treble head at times. Why I have TF10 coming again.

I'm all settled In for another 4 hour session with RDB+ well, until fatigue tires me. No BH though tonight, Hisounds Rocco BA has the privilege. Silver plated cable though wink.gif

Haha yeah it's smoothed things out nicely for me and kept the soundstage largely the same.

I honestly thing it's the best cable to use with our BH amp.

Quote:
Originally Posted by Gintaras View Post

Geko, now since you mentioned E11 wait for Kova, it will not take long... beyersmile.png

Djpetiv, i do not have this IEM but BH brings good clarity to my EB50 and it is fairly bright amp too.

Haha I'm sure he will contradict my comment very soon lol
post #1202 of 3310

yes Geko, wait and watch...

 

right now i am listening to YES song Dreamtime on C3+BH and it sounds just great, it almost melts me down, i am humbled. L3000.gif

post #1203 of 3310
Quote:
Originally Posted by Gintaras View Post

yes Geko, wait and watch...

 

right now i am listening to YES song Dreamtime on C3+BH and it sounds just great, it almost melts me down, i am humbled. L3000.gif

 

Thanks for reminding me of Dreamtime. Listening to it now with my lowly EleDac+E12. But yeah... L3000.gif

post #1204 of 3310
Waynes, YES is classics, amazing. Relayer, Fragile, you name them all are great. Do you happen to like Alan Parsons? Listen to his album A turn of frienldy card, superb.
post #1205 of 3310

I'm gonna throw it out there:

 

DUAL LOCK FOR LIFE.

 

Done talk. 

post #1206 of 3310
^ can't be repeated enough lol!
post #1207 of 3310
This dual lock is very intriguing to me.

Has anyone got a pic of it in action?
post #1208 of 3310

Gimmie a sec, and I'll take some photos of my BH dual locked with iPod Touch. The bevelling on the iPod kinda ruins any chance of being flush, but it's nice not having bands there, and I didn't expect it to hold so strong. The snap of it connecting is super satisfying too. 

post #1209 of 3310

 

I don't think mine is the 'Low Profile' stuff, but whatever. 

 

 

 

post #1210 of 3310

It does look like the low profile one.

post #1211 of 3310
Quote:
Originally Posted by geko95gek View Post


It adds clarity to any headphones or iems compared to let's say an E11 amp.

Here we go again.

Quote:
Originally Posted by Gintaras View Post

Geko, now since you mentioned E11 wait for Kova, it will not take long... beyersmile.png

 

Djpetiv, i do not have this IEM but BH brings good clarity to my EB50 and it is fairly bright amp too.

LOL You know me so well

As far as djpeetiv's question - IMO in neither brings more clarity or particularly brightens the sound. It's just relatively transparent and dry.

post #1212 of 3310
Funny but nothing wrong, if all people would have same ear and hearing there would no music choice today. So i am glad we disagree and i respect your right to disagree with me.

I also believe in gear synergy and for me BH does everything well when i pair it with c3 and IEM i have. Another person who got the same combo setup shares my enthusiasm about this setup too. In the end my setup and BH make my ears happy listening so i cannot complain. This is me and this is my perception and i do not ask anyone to agree with it. However i have the right to express my thoughts.
Edited by Gintaras - 2/28/13 at 2:39pm
post #1213 of 3310

In regards to changing the sound signature rather than amplification, would you suggest the C&C BH Portable Headphone Amp or would something like the E7 be better for that with it's designated treble & bass settings? Trying to decide on the best fit

post #1214 of 3310
Quote:
Originally Posted by djpeetiv View Post

In regards to changing the sound signature rather than amplification, would you suggest the C&C BH Portable Headphone Amp or would something like the E7 be better for that with it's designated treble & bass settings? Trying to decide on the best fit

I wouldn't go with the E7 or E07k unless I needed a cheap DAC. The E7's amp section is pretty much on par with the e6/06 and nothing special. It's pretty warm

post #1215 of 3310

Btw, is there a change to the forum as appaerntly they consider me a new member and want to review my posts before posting them.

edit' Never mind, I guess it was some sort of bug.


Edited by kova4a - 2/28/13 at 2:57pm
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Portable Headphone Amps
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Portable Headphone Amps › C&C BH Portable Headphone Amp (80 Hours from a Single Charge!) [Buyer Review]