or Connect
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Portable Headphones, Earphones and In-Ear Monitors › Westone UM3X or Westone 4 or Shure SE535 ??
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Westone UM3X or Westone 4 or Shure SE535 ?? - Page 12

post #166 of 244
Quote:
Originally Posted by bmiamihk View Post

Either way blue, black, red all the same right.

i'de edit that comply post....LOADS of empty lines lol.

 

And I had blue comply's :D!

post #167 of 244
Quote:
Originally Posted by Jeremypsp View Post


So you already got the PFE232? Cool! How did you find the bass? I found it plenty, and also wished the highs had more extension. 

with green filters, very nice. not bass heavy, but certainly present to say the least. VERY capable.

Highs...hmm I find them fine as they are, especially on some trance.

 

All-together, a great earphone :)

post #168 of 244
Quote:
Originally Posted by Totally Dubbed View Post

with green filters, very nice. not bass heavy, but certainly present to say the least. VERY capable.

Highs...hmm I find them fine as they are, especially on some trance.

 

All-together, a great earphone :)


I see, the green filters were an overkill to me. Was wondering what's wrong with a high-end IEM like that having so much bass. 

Nice to see you enjoying them :) 

post #169 of 244

Thanks mom

Quote:
Originally Posted by Totally Dubbed View Post

i'de edit that comply post....LOADS of empty lines lol.

 

And I had blue comply's :D!

post #170 of 244
Quote:
Originally Posted by bmiamihk View Post

Thanks mom

 

No problem son :D

 

Quote:
Originally Posted by Jeremypsp View Post


I see, the green filters were an overkill to me. Was wondering what's wrong with a high-end IEM like that having so much bass. 

Nice to see you enjoying them :) 

 

Well...you and bass...they don't have much bass...it's just that you're very, very sensitive to anything that comes close to having a little kick or whisper lol :P

post #171 of 244
Quote:
Originally Posted by Totally Dubbed View Post

 

No problem son :D

 

 

Well...you and bass...they don't have much bass...it's just that you're very, very sensitive to anything that comes close to having a little kick or whisper lol :P


Actually, I'm not so sure, the grey filters are okay to me. And sometimes I'm not very sensitive to bass, but sometimes I pretty much am. Although I don't mind the bass impact at all.

post #172 of 244
Quote:
Originally Posted by Jeremypsp View Post
Actually, I'm not so sure, the grey filters are okay to me. And sometimes I'm not very sensitive to bass, but sometimes I pretty much am. Although I don't mind the bass impact at all.

 

are you sure? hehe :D

 

Btw, what are your favourite earphones?

post #173 of 244
Quote:
Originally Posted by Totally Dubbed View Post

 

are you sure? hehe :D

 

Btw, what are your favourite earphones?


Hmm.. that's a pretty tough question. I guess it's the DBA-02MKII, ER-4 and possibly the ck100pro. 

post #174 of 244
Quote:
Originally Posted by Jeremypsp View Post

Hmm.. that's a pretty tough question. I guess it's the DBA-02MKII, ER-4 and possibly the ck100pro. 

I'll need to stay away from them then lol :P

post #175 of 244
Quote:
Originally Posted by Totally Dubbed View Post

I'll need to stay away from them then lol :P


(LOL)! You better do! 

post #176 of 244

I've had red ones off of ebay...

post #177 of 244

Is the UM3X brighter than the W4?  There are times when the slight veil gets to me but overall, I think the W4's are pretty amazing and they've opened up significantly from where they started. I was wrong about the bass - it's actually pretty good.  I'm annoyed because I can't figure out what size complies (or olives) to order or that work for me.  Are there two types of Olives?  Are there other tips that will fit them stem that I can try?  I tried the triple flange and it fits great on the left, feels pretty dangerous on the right and I refuse to try and push it in any farther.

 

Would the FiiO E6 be a decent amp to start out with?

post #178 of 244
Quote:
Originally Posted by vocalist View Post

Is the UM3X brighter than the W4?  There are times when the slight veil gets to me but overall, I think the W4's are pretty amazing and they've opened up significantly from where they started. I was wrong about the bass - it's actually pretty good.  I'm annoyed because I can't figure out what size complies (or olives) to order or that work for me.  Are there two types of Olives?  Are there other tips that will fit them stem that I can try?  I tried the triple flange and it fits great on the left, feels pretty dangerous on the right and I refuse to try and push it in any farther.

 

Would the FiiO E6 be a decent amp to start out with?

No, if you must go with fiio go with the e7/e11/e17 or something like that. the e5/5 are just ok imo from my expierence

post #179 of 244
Quote:
Originally Posted by vocalist View Post

Is the UM3X brighter than the W4?  There are times when the slight veil gets to me but overall, I think the W4's are pretty amazing and they've opened up significantly from where they started. I was wrong about the bass - it's actually pretty good.  I'm annoyed because I can't figure out what size complies (or olives) to order or that work for me.  Are there two types of Olives?  Are there other tips that will fit them stem that I can try?  I tried the triple flange and it fits great on the left, feels pretty dangerous on the right and I refuse to try and push it in any farther.

 

Would the FiiO E6 be a decent amp to start out with?


The UM3x has more extension in the highs than the W4, but in turn, it is recessed compared to the W4's smooth and unoffensive highs. Which it may sound hollow, maybe a little similar to the SE425's highs, but more hollow. And as for the tips... I love using the shure grey flex since I prefer silicon to foams, and the grey flex increases the highs' extension compared to the westone silicons. The tri-flanges are not dangerous though. 

post #180 of 244

Haha Of course you prefer silicon cause you do not like BASS!!!!!!!!!!!!

Quote:
Originally Posted by Jeremypsp View Post


The UM3x has more extension in the highs than the W4, but in turn, it is recessed compared to the W4's smooth and unoffensive highs. Which it may sound hollow, maybe a little similar to the SE425's highs, but more hollow. And as for the tips... I love using the shure grey flex since I prefer silicon to foams, and the grey flex increases the highs' extension compared to the westone silicons. The tri-flanges are not dangerous though. 

New Posts  All Forums:Forum Nav:
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Portable Headphones, Earphones and In-Ear Monitors › Westone UM3X or Westone 4 or Shure SE535 ??