Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge
New Posts  All Forums:Forum Nav:

「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge - Page 3401

post #51001 of 149508
^^ Yeah, when you've messed up the text encoding once, unless you have the original metadata/file somewhere, can't change it back. Should have used UTF8 the first tome around. Just grab the metadata from an online database or tag it manually this time.

Oh, and +1 for the the foobar converting - you can even check to preview how the text is going to turn out. Personally I have Beets (the veggie not the headphones) and mediamonkey on a virtual machine to take care of library/tagging management.
Edited by TwinQY - 1/21/13 at 9:43pm
post #51002 of 149508
Quote:
Originally Posted by TwinQY View Post

^^ Yeah, when you've messed up the text encoding once, unless you have the original metadata/file somewhere, can't change it back. Should have used UTF8 the first tome around. Just grab the metadata from an online database or tag it manually this time.

At least when I convert it to ALAC it still works :D. 

post #51003 of 149508
What exactly are you trying to do with the file though?
post #51004 of 149508
Originally Posted by TwinQY View Post

^^ Yeah, when you've messed up the text encoding once, unless you have the original metadata/file somewhere, can't change it back. Should have used UTF8 the first tome around. Just grab the metadata from an online database or tag it manually this time.

 

Ugh I hate tagging, half my crap is in romaji, and the other half in Japanese characters. It kind of makes it a pain to search for stuff.

 

The tagging function in foobar is great, but most of my stuff is doujin, and it ain't on any databases.

 

So the Christain preachers (I don't mean that facetiously) swung around just then, and gave me the low down on how all the languages and cultures came to be, how interesting! Next time, he'll tell me a few different versions of the same story from other religions, and the 'correct' Christian version. tongue.gif

 

Eve, just use foobar!

post #51005 of 149508
Quote:
Originally Posted by TwinQY View Post

What exactly are you trying to do with the file though?

Was converting my lossless library to ALAC or MP3 320kbp. In case I wanted to convert back to an ipod.

post #51006 of 149508
Yeah, like deadly said, just use foobar. Saves a ton of hassle. LAME is err...lame like that.

Usually the Japanese character thing is not worrisome when I'm dealing with flac, but when putting mp3s on my Clip Zip, the few fonts with Unicode are way too big for the screen. So I have to prune out my jap/Chinese/Korean songs, encode them all to jap region formats, so I can use a nice pretty font that fits.
post #51007 of 149508

oyasumi mi amicos. Time to finish things :) and read 15 chapters of some american lit. good stuff.

post #51008 of 149508
Quote:
Originally Posted by TwinQY View Post

Yeah, like deadly said, just use foobar. Saves a ton of hassle. LAME is err...lame like that.

Usually the Japanese character thing is not worrisome when I'm dealing with flac, but when putting mp3s on my Clip Zip, the few fonts with Unicode are way too big for the screen. So I have to prune out my jap/Chinese/Korean songs, encode them all to jap region formats, so I can use a nice pretty font that fits.

How do I use foobar? When I select the folder I want to convert, it asks me for another file. I think they're looking for a LAME.exe

post #51009 of 149508
Quote:
Originally Posted by MrViolin View Post

oyasumi mi amicos. Time to finish things :) and read 15 chapters of some american lit. good stuff.

lol oyasumi! I'm just getting my English homework done now...

post #51010 of 149508
Quote:
Originally Posted by EveTan View Post

How do I use foobar? When I select the folder I want to convert, it asks me for another file. I think they're looking for a LAME.exe

Yup you need to point it to the LAME encoder for the first time, you can find the installer here: just get the LAME for windows, to the leftish
post #51011 of 149508
Eww, lit. Good thing it's an elective in my school.

@eve Yeah, just get the lame.exe from the LAME homepage.
post #51012 of 149508
Quote:
Originally Posted by TwinQY View Post

Eww, lit. Good thing it's an elective in my school.

@eve Yeah, just get the lame.exe from the LAME homepage.

What school are you going to? This isn't a lit class, it's more writing/analyzing. I'm taking it at our community college for high school credit. 2 college quarters (2/3 of the high school year) vs a full year at high school, and I get college credit for both if I get accepted to the UW :D

post #51013 of 149508
Quote:
Originally Posted by deadlylover View Post


Yup you need to point it to the LAME encoder for the first time, you can find the installer here: just get the LAME for windows, to the leftish

Woo, Thanks guys, it's working well, and keeping all the tags (the ones in jp). Is it possible to keep album art though?

post #51014 of 149508
I just know it's an elective in our high school, along with writing. We can choose to take it online as well, basically 14 classes in total. Coincidence - I'm also taking a supplementary writing course at community college along with the school one. Not that I need credits for writing...I just like writing? (Gee what a nerd tongue.gif)

Good to hear that it's working. Album Art isn't being kept already?
Edited by TwinQY - 1/21/13 at 10:19pm
post #51015 of 149508
Quote:
Originally Posted by TwinQY View Post

I just know it's an elective in our high school, along with writing. We can choose to take it online as well, basically 14 classes in total. Coincidence - I'm also taking a supplementary writing course at community college along with the school one. Not that I need credits for writing...I just like writing? (Gee what a nerd tongue.gif)

Good to hear that it's working. Album Art isn't being kept already?

Nop the album art is being lost.

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge