Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge
New Posts  All Forums:Forum Nav:

「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge - Page 34

post #496 of 121580
Quote:
Originally Posted by HybridCore View Post

Found that out after reading the description.
How's Shakugan no Shana? Sounds interesting. Taking a look at Code Geass too.


never seen shakugan. never appeared interesitng to me.

 

Code geass??? Twitch twicht? Code....Geass??Don't say that name in front of me. I would die of grief and sadness that my favorite anime of all time only get's a movie as a non conitnual :( for once. i wish they would milk the fricking cow..heck...just an ounce plz...just a fricking ounce...

 

post #497 of 121580
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post


never seen shakugan. never appeared interesitng to me.

 

Code geass??? Twitch twicht? Code....Geass??Don't say that name in front of me. I would die of grief and sadness that my favorite anime of all time only get's a movie as a non conitnual :( for once. i wish they would milk the fricking cow..heck...just an ounce plz...just a fricking ounce...

 


Wouldn't making a non-canon movie techinically be milking the cow too?

 

EDIT: wait what? there's a movie coming? There's a frakking movie coming? THERE'SAMOVI- *asplodes*
 

 

post #498 of 121580
Quote:
Originally Posted by jgray91 View Post


Wouldn't making a non-canon movie techinically be milking the cow too?

 

EDIT: wait what? there's a movie coming? There's a frakking movie coming? THERE'SAMOVI- *asplodes*
 

 


you remember the akito the exiled something and then news of S3? That's it. It went from a series to now officaly announced as a movie. i don't know how it will do :/ after seeing the promo trailer(that was removed quickly from the web, hard to find) i gotta say... :/ i don't know. have u ever seen burst angels..well it's like that half the trailer. you see all these sparks and super action robot moving everywhere with the camera going this way,tjat way, super smoothly and everything :/

 

post #499 of 121580
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post



you remember the akito the exiled something and then news of S3? That's it. It went from a series to now officaly announced as a movie. i don't know how it will do :/ after seeing the promo trailer(that was removed quickly from the web, hard to find) i gotta say... :/ i don't know. have u ever seen burst angels..well it's like that half the trailer. you see all these sparks and super action robot moving everywhere with the camera going this way,tjat way, super smoothly and everything :/

That just reminded me of Fruits Basket. Which btw is the worst manga I've read. Pretty girly. Should have listened to my sister and stopped.
post #500 of 121580
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post


you remember the akito the exiled something and then news of S3? That's it. It went from a series to now officaly announced as a movie. i don't know how it will do :/ after seeing the promo trailer(that was removed quickly from the web, hard to find) i gotta say... :/ i don't know. have u ever seen burst angels..well it's like that half the trailer. you see all these sparks and super action robot moving everywhere with the camera going this way,tjat way, super smoothly and everything :/

 



What? Now with less existence of a PV, this made me confused. No I haven't seen burst angel AFAIK.

 

post #501 of 121580
Quote:
Originally Posted by HybridCore View Post


That just reminded me of Fruits Basket. Which btw is the worst manga I've read. Pretty girly. Should have listened to my sister and stopped.


idk? I have heard many things about it, i though about reading it many times but never started :/

 

post #502 of 121580

This is member's lounge...so whatever:

 

i feel good about this :)

 

bIuvu.png

 

 

post #503 of 121580


 

Quote:
Originally Posted by jgray91 View Post


IDK about that. I seem to be repelled by that kind of art style pretty easily.
 

 

 

 

 

It's shoujo esque, what do you expect lol. But not watching it because of art style? *shrug* I have never been turned off of anything except stuff that's ultra deformed or looks like it's for kids.  But regardless, I think it's one of the best things out right now. And Chihayafuru and saki.......are nothing alike lol. It's based off an award winning manga for one, and secondly, saki is more of a light series just to get down and not really care what's going on, just enjoy. That and their genres are totally different. Chihayafuru is just one of those series that really captivates you with how good it is. I came in expecting a decent Josei, I got one of the best out there in terms of characterization and directing. It really flys under the radar too much imo. Unless you got some type of thing against the genre in general. I know nothing about Karata and even watching it, I don't know the intricacies of the game, but they just do such a good job of getting you into it with the characters and Chihaya in general.

 

At least check out the first episode. If you don't see the potential, then I guess you're just turned off by it somehow.

post #504 of 121580
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post


type moon made Fate Stay. CArnival phantasm is just a joke comedy anime with all this and that

 

 

 

 

Just finished watching papa no iku ep 2; impressions below:

Wow...how else do you say wow.......it's just wow. This episode hits top scales right here. B-Dawk should agree

 



Top scales? Whoa now I won't take it that far but the series really is just surprising with how well they have handled it. It could be a lot more perverse and silly but it's relatively tame and more....ah what's the word....endearing than I expected. We'll see how it prorates over time but I think this one is a sleeper in the making. I did think it would be better than it seemed but not to this extent. Here's hoping it continues to prove me wrong.

 

The real hit this season for me is Daily Lives of High School Boys. Been awhile since I've laughed this much....well, besides Nichijou.

post #505 of 121580
Quote:
Originally Posted by B-Dawk20 View Post


 

 

 

It's shoujo esque, what do you expect lol. But not watching it because of art style? *shrug* I have never been turned off of anything except stuff that's ultra deformed or looks like it's for kids.  But regardless, I think it's one of the best things out right now. And Chihayafuru and saki.......are nothing alike lol. It's based off an award winning manga for one, and secondly, saki is more of a light series just to get down and not really care what's going on, just enjoy. That and their genres are totally different. Chihayafuru is just one of those series that really captivates you with how good it is. I came in expecting a decent Josei, I got one of the best out there in terms of characterization and directing. It really flys under the radar too much imo. Unless you got some type of thing against the genre in general. I know nothing about Karata and even watching it, I don't know the intricacies of the game, but they just do such a good job of getting you into it with the characters and Chihaya in general.

 

At least check out the first episode. If you don't see the potential, then I guess you're just turned off by it somehow.


Hows the character development and relationship in this? or is this just a Saki where nothing happens?

 



Quote:
Originally Posted by B-Dawk20 View Post



Top scales? Whoa now I won't take it that far but the series really is just surprising with how well they have handled it. It could be a lot more perverse and silly but it's relatively tame and more....ah what's the word....endearing than I expected. We'll see how it prorates over time but I think this one is a sleeper in the making. I did think it would be better than it seemed but not to this extent. Here's hoping it continues to prove me wrong.

 

The real hit this season for me is Daily Lives of High School Boys. Been awhile since I've laughed this much....well, besides Nichijou.


yeah sorry about saying off the charts..but it went off the road of generica ...for a bit. i also wasn't expecting this wow.  :)

 

post #506 of 121580
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post


idk? I have heard many things about it, i though about reading it many times but never started :/

 



*shudders*

Almost forced into reading that by (dare-I-say-otaku) ex. Dropped within 5 pages, literally.

 

Anyone here read Nononono? It's actually a pretty incredible story overall.

Also find myself waiting eagerly for Fortune Arterial 34. Yes, I hate Twilight (and most vampire stuff in general) but this one I actually really like. The anime's songs though are pretty catchy too  ("Kizunairo" rough translation = color of bonds). Dunno why but that song has a very airy feel to it. Really like it.

post #507 of 121580

LOL I read the previews so I knew this was gonna happen and happen early.

post #508 of 121580
Quote:
Originally Posted by Byakushiki View Post



*shudders*

Almost forced into reading that by (dare-I-say-otaku) ex. Dropped within 5 pages, literally.

 

Anyone here read Nononono? It's actually a pretty incredible story overall.

Also find myself waiting eagerly for Fortune Arterial 34. Yes, I hate Twilight (and most vampire stuff in general) but this one I actually really like. The anime's songs though are pretty catchy too  ("Kizunairo" rough translation = color of bonds). Dunno why but that song has a very airy feel to it. Really like it.

haha 

 

yes..NONONONONONON Amazing. i started reading it during the summer 2 years ago. great story. kinda progressing slowly now though :/

 

Fortune arterial? The anime started off and went really well, until the end :/ are you waiting for the manga chapter 34?
 

 



Quote:
Originally Posted by B-Dawk20 View Post

LOL I read the previews so I knew this was gonna happen and happen early.

for papa? i didn't so this was a big suprise to me. his recollection of what happened to himself was a semi powerful moment  :') 

 

post #509 of 121580
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post

haha 

 

yes..NONONONONONON Amazing. i started reading it during the summer 2 years ago. great story. kinda progressing slowly now though :/

 

Fortune arterial? The anime started off and went really well, until the end :/ are you waiting for the manga chapter 34?
 

 



Yup, manga Chapter 34. I'd grab raws and read it myself but I don't know a great deal of Japanese. Seems the current group Nayuki Love is on top of things, Fortune Arterial 34's progress is listed as "editing" right now.

 

Aside from that, Nononono is probably the best manga I've read to date.

post #510 of 121580
Quote:
Originally Posted by Byakushiki View Post



Yup, manga Chapter 34. I'd grab raws and read it myself but I don't know a great deal of Japanese. Seems the current group Nayuki Love is on top of things, Fortune Arterial 34's progress is listed as "editing" right now.

 

Aside from that, Nononono is probably the best manga I've read to date.



after the anime was over and stuff. i lost interest :/

 

Nononono? Hmm it was really good but not the best :/

 

Has anyone read Wolf Guy manshoo someting? I cringed. it's good but i cringe. I cringe whenever someone\(super duper spoiler following) 

Warning: Spoiler! (Click to show)

 

 ever gets raped.....this is probably THE most regular manga graphic rape i have ever seen.

 

 

 

 

Just saw Ano natsu ep2:

good episode. generic beginning. got better near the end. the ending with the ending melted in very very well :) hope to see where this is going :)


Edited by bowei006 - 1/18/12 at 7:26pm
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge