Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge
New Posts  All Forums:Forum Nav:

「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge - Page 7783

post #116731 of 153548
Quote:
Originally Posted by AxelCloris View Post
 

 

WataMote is a great read; a good deal awkward at times.

It's the most awkward anime/manga I know.
Cringe-worthiness in perfection.

post #116732 of 153548
Quote:
Originally Posted by HybridCore View Post
 

I probably didn't like it since I already had it in my head that SAO went past the failing point. Still, tbh I didn't really find that scenario all that ineresting.

wat? I thought it was just getting interesting..... especially since I'm into AR / VR as well.

post #116733 of 153548
Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post

It's the most awkward anime/manga I know.

Cringe-worthiness in perfection.

Though the language barrier does reduce the cringing heavily. It still takes quite some effort to read Japanese for me.

Or it's just that the manga is less uncomfortable than the anime.
post #116734 of 153548
Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post
 

So the first episode of SAO II was alright, I guess.
Same old formular....I hope they mix things up a bit (not just by replacing swords with guns).

Death Gun....seriously?

And did he really say that they are still researching what these VR helmet thingys are capable of?
Why the **** are they even allowed to sell these things if they don't know what they might do with your body?!
 

Warning: Spoiler! (Click to show)
That was stupid enough in the first season when they sold another version of this thing that was literally able to fry your brain.....

You have no idea how hard I laughed at the moment he said his name :rolleyes:

 

and yes, those things will never ever meet CE or FCC compliance in reality.

post #116735 of 153548
Quote:
Originally Posted by squallkiercosa View Post
 

SAO II is tearing me apart. The expectations were too high I suppose. Your words were my thoughts. 

Hmm... I never expected much after the first season. It was just another normal anime for me.

Just over-hyped by some people I guess.

post #116736 of 153548
Quote:
Originally Posted by AxelCloris View Post
 

Random, but any manga suggestions to read at the office? Prefer to keep it safe for work, obviously. I'll read most anything as long as the story is engrossing with an attractive art style. Just finished reading Kagami No Kuni No Harisugawa; Yasuhiro sensei knows how to write a pretty cute love story.

Try The World God Only knows.

 

SFW, but its teen romance and very slight fanservice may give you weird looks.

 

One Shots you can try are HOTEL by the dude that wrote Sun Ken Rock (except SKR is NSFW)

 

What about The Breaker or HOLYLAND

 

I've read Kagami no kuni before and decent read...but a bit dissapoining imo.

 

You can thus try Sankarea. Similar feel.

 

But the ones I liked best in that sort of genre were Ane Doki, Ichigo 100%, and Negima. 

Quote:
Originally Posted by VortexBlast View Post
 

SAO: II

That was intriguing and not boring at all. :D 

 

But just one thing. Why keep calling the show SAO if it's an entirely different game? Though I guess GGO doesn't have the same ring as SAO.

Gonna check it out later.

 

and marketing. The series is known and popularized as that. Same reason why the VN's are also SAO

 

Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post
 

Watched the first episode of Sailor Moon.
Ugh.....that's just not my thing.

Didn't know that this new "season" is a remake.
The music is alright and the transformation sequence is quiet something.

Now off to Gun Gale Online :P

Yeah, the CG transfo scenes are stupid

 

Quote:
Originally Posted by Tilpo View Post

Reading WataMote raw. It's pretty easy to read, actually.

Now let's hope I can get myself to read this (and/or) other manga regularly for the coming few months.

The beats though....dem beats

 

Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post
 

Great choice (content-wise)!

 


So the first episode of SAO II was alright, I guess.
Same old formular....I hope they mix things up a bit (not just by replacing swords with guns).

Death Gun....seriously?

And did he really say that they are still researching what these VR helmet thingys are capable of?
Why the **** are they even allowed to sell these things if they don't know what they might do with your body?!
 

Warning: Spoiler! (Click to show)
That was stupid enough in the first season when they sold another version of this thing that was literally able to fry your brain.....

I've read the VN volumes of SAO up to Volume 11. This is A CRAP ton of stuff for those that don't get it. SAO Season 1, was literally one volume (plus an additional small side volume).

 

So I went quite far into the SAO world. 

 

Not really a spoiler, but in terms of how much you can expect from SAO, my answer is below. Again, no plot spoilers, just what you can expect

Warning: Spoiler! (Click to show)
Pretty much nothing else. I believe it was volume 7 that had something that peaked interest, but past that, it literally...went balls up. 

Remembering that each SAO volume is a crap ton of stuff so I am REALLY ahead in the series. I'm adding this to let you know that S1 of SAO wasn't Volumes 1-5. As a way to show that seriously nothing else of note happens. 

Edited by bowei006 - 7/5/14 at 12:46pm
post #116737 of 153548
Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post

@ Jojo S2 14
omg eww that was nasty.... and I'm trying to eat my dinner........... frown.gif  
Is anyone else watching this btw?
Yup. That's not a good episode to be eating at the same time; nor is the next one. >.>



Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post

Watched the first episode of Sailor Moon.

Ugh.....that's just not my thing.


Didn't know that this new "season" is a remake.

The music is alright and the transformation sequence is quiet something.


Now off to Gun Gale Online :P
Interesting. I'm probably going to watch it in an hour. XD
post #116738 of 153548

4 mins into Sailor Moon Crystal.......... Oh gawd, that art style... I was never a fan of Toei Animation either.....

Atleast they got the OP right with Momoiro Clover Z... might keep watching for a bit longer.

 

PS: What cruel parents named their daughter "Usagi" (TL: Rabbit) ?


Edited by akiroz - 7/5/14 at 12:54pm
post #116739 of 153548
Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post

4 mins into Sailor Moon Crystal.......... Oh gawd, that art style... I was never a fan of Toei Animation either.....
Atleast they got the OP right with Momoiro Clover Z... might keep watching for a bit longer.

PS: What cruel parents named their daughter "Usagi" (TL: Rabbit) ?

Dat 80's hair. Ugh, that just killed me. rolleyes.gif
post #116740 of 153548

@ Sailor Moon Crystal

 

This is soooooo shoujo-esque................. :/

 

post #116741 of 153548
Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post
 

Okay, I'm pretty sure you mean Dramatical Murder because I can't find any trace on the internets that Zankyou no Terror features anything in this direction.

haha probably


Mmmm. So I guess Aldnoah is following in suite after Gundam. Except this time the guys in space don't like the earthlings ):

 

Wonder how much speed it'll pick up next episode.

post #116742 of 153548
Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post

@ Sailor Moon Crystal

This is soooooo shoujo-esque................. :/



My eyes!

Too girly eek.gif
post #116743 of 153548
Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post
 

Try The World God Only knows.

 

SFW, but its teen romance and very slight fanservice may give you weird looks.

 

One Shots you can try are HOTEL by the dude that wrote Sun Ken Rock (except SKR is NSFW)

 

What about The Breaker or HOLYLAND

 

I've read Kagami no kuni before and decent read...but a bit dissapoining imo.

 

You can thus try Sankarea. Similar feel.

 

But the ones I liked best in that sort of genre were Ane Doki, Ichigo 100%, and Negima. 

 

Wow, we share a lot of reading interests. I adored The World God Only Knows. It was one of the series that actually hurt when it ended. I had the same reaction when FMP: Sigma ended; part of my life was over and I needed to find something to replace it. SKR is one I enjoy, so I'll be sure to check out HOTEL. And yeah, I don't read SKR at work for obvious reasons. The Breaker I've read and New Waves is one of my current favorite weekly reads. HOLYLAND I'll need to check out. And Sankarea is wonderful. I'm really looking forward to seeing what happens after the most recent development at the house. Negima was super cute. Akamatsu sensei does a great job of developing a wide range of characters (Love Hina, Negima, and UQ Holder!) for his stories. I'll add Ane Doki and Ichigo 100% to my list as well. I've also recently discovered Shokugeki no Soma which I think is one heck of an awesome series. I love the art style and the story is very fun.

post #116744 of 153548
Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post
 

4 mins into Sailor Moon Crystal.......... Oh gawd, that art style... I was never a fan of Toei Animation either.....

Atleast they got the OP right with Momoiro Clover Z... might keep watching for a bit longer.

 

PS: What cruel parents named their daughter "Usagi" (TL: Rabbit) ?

The OP is so ******* cheesy.

 

Quote:
Originally Posted by MrViolin View Post
 

Mmmm. So I guess Aldnoah is following in suite after Gundam. Except this time the guys in space don't like the earthlings ):

 

Wonder how much speed it'll pick up next episode.

I never watched Gundam so I'll approach this show un-spoiled :P
 

Quote:
Originally Posted by bowei006 View Post

 

Yeah, the CG transfo scenes are stupid

 

I've read the VN volumes of SAO up to Volume 11. This is A CRAP ton of stuff for those that don't get it. SAO Season 1, was literally one volume (plus an additional small side volume).

So I went quite far into the SAO world. 

Not really a spoiler, but in terms of how much you can expect from SAO, my answer is below. Again, no plot spoilers, just what you can expect

Warning: Spoiler! (Click to show)
Pretty much nothing else. I believe it was volume 7 that had something that peaked interest, but past that, it literally...went balls up. 

Remembering that each SAO volume is a crap ton of stuff so I am REALLY ahead in the series. I'm adding this to let you know that S1 of SAO wasn't Volumes 1-5. As a way to show that seriously nothing else of note happens. 

They are uncalled for. Not bad, but just really pointless.

Marvelous.....

post #116745 of 153548
Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post
 

[Haruka Kanata]

 

lol I just noticed this english bit in the title...

 

Quote:
 "Haruka Kanata"Reaching for there, we'll hold the sky colored with azure summer.

The horizon is boundless... Please tell me, dear bluebird. Where is the adress hiding happiness? I'm looking for the residence.

If Kanata is near, please cuddle up together. If Haruka is far, please rush here.

"Haruka Kanata" Fingertips are covered with feathers' color.

"To the far future" Reaching for there, we'll recall the sky dyed with rainy color.

 

What_The_Eff_???

ENGLISH, DO THEY SPEAK IT???

 

When you say Haruka Kanata, I keep thinking of this song from Little Busters...

 

Quote:
Originally Posted by Exesteils View Post
 
Quote:
Originally Posted by mechgamer123 View Post

Yeah, I'm not gonna be replacing that one very often... It turns out I didn't even need that extender, oh well, I'll keep it since it looks nice... shrug

Lol

Yup, well technically they were $1.04 with $5 shipping, but yeah.

I think the GPU is broked, it's idling at 80C.

Nspire 600W mostly modular (server?) PSU.

Like I said, it's been working for me for 6 years, methinks I'll replace it soon/eventually wink.gif

But really, are there any documented cases of PSUs blowing up everything in the system, other than people on forums saying it happened without any proof?
According to the mobo, the voltages are pretty spot on, 3.3v for 3.3, 5.0 for 5V and 11.8 for 12v...

I've seen them catch on fire and burn everything from the mobo to the HDD. It wasn't pretty. A friend almost totalled his system with a cheap generic(go Antec, but nooooo... >.>) one a few years back, don't know the details but I was told there was smoke and plenty of swearing.

Case and point. :tongue:

 

So what would you recommend for a new PSU? I was thinking the Corsair RM650.

 

Quote:
Originally Posted by Ra97oR View Post


Silly cheap.

What did you buy though?

 

Quote:
Originally Posted by Tom Yum Goong View Post
 
Quote:
Originally Posted by AxelCloris View Post
 

Random, but any manga suggestions to read at the office? Prefer to keep it safe for work, obviously. I'll read most anything as long as the story is engrossing with an attractive art style. Just finished reading Kagami No Kuni No Harisugawa; Yasuhiro sensei knows how to write a pretty cute love story.

Oyasumi Punpun.

At work though??? O.o

 

Quote:
Originally Posted by Accoun View Post

Jeezus Christ, what kind of acid trip were these developers on when they made this effing game???

 

Quote:
Originally Posted by b1o2r3i4s5 View Post
 

@ Jojo S2 14

omg eww that was nasty.... and I'm trying to eat my dinner........... :( 

Is anyone else watching this btw?

LOL, one does not watch Jojo while eating food...

Yup, 4 of us AAML members watched it last night at my house. :D

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
Head-Fi.org › Forums › Misc.-Category Forums › Members' Lounge (General Discussion) › 「Official」Asian Anime, Manga, and Music Lounge