Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Pictures metaphoring the sound of your headphones
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Pictures metaphoring the sound of your headphones - Page 57

post #841 of 965
Quote:
Originally Posted by RushNerd View Post

Denon AH-D2000's

Can anyone with denons agree on this? :P

post #842 of 965
Quote:
Originally Posted by linglingjr View Post


Those pictures described what you were saying perfectly.
what amp/dac do you use when they sound like that?

W5LE  with Rega Planet or VPI turntable.

post #843 of 965
Quote:
Originally Posted by RushNerd View Post

Can anyone with denons agree on this? :P


well yeah, but they have other things.

post #844 of 965

AKG K422

post #845 of 965

DT880 / 600

 

 

 

Mighty lows, lots of detail, big soundstage, sharp and cold, but still beautiful.

post #846 of 965
Quote:
Originally Posted by WhiteCrow View Post


well yeah, but they have other things.

100% agreed, but since it has to represent the cans I had to exaggerate a little bit. I like my face in front of the sub cone BTW.

post #847 of 965

ATH-M50:

 

Extreme, not much in-between, with odd coloration throughout.

 

Beyer DT1350:

 

Crisp, refined and elegant.

 

Grado RS2i

 

Clear, refreshing and stimulating.

 

Sony MDR-V6

 

Let's play a game.  It's called "Find the Midrange".

 

Beyer DT235

 

Warm, intimate, inviting.  The moon would be its treble peak.


Edited by IzzyAxel - 8/24/12 at 8:57pm
post #848 of 965
Quote:
Originally Posted by IzzyAxel View Post

ATH-M50:

 

Extreme, not much in-between, with odd coloration throughout.

 

Beyer DT1350:

 

Crisp, refined and elegant.

 


 

Clear, refreshing and stimulating.

 

Sony MDR-V6

 

Let's play a game.  It's called "Find the Midrange".

 

 

 

spot on with the DT1350 IMO. but the v6, I dissagree.  I thought they had a wonderful midrange with a great sparkle in the upper mids and lower treble.

post #849 of 965

I dunno, maybe I'm just crazy, or biased, but the mids are the most important part of a headphone to me. gs1000.gif

 

PS, the first movement of Tchaikovsky's 5th symphony, conducted by Otto Klemperer is...just stunning on the DT1350.  Well maybe all well recorded classical is, but I especially like it.

 

 

Quote:

Originally Posted by WhiteCrow View Post

spot on with the DT1350 IMO. but the v6, I dissagree.  I thought they had a wonderful midrange with a great sparkle in the upper mids and lower treble.


Edited by IzzyAxel - 8/25/12 at 7:22am
post #850 of 965

K701

 

post #851 of 965

LOL!

post #852 of 965

For me the LCD 2 can be very eclectic.

 

One day it feels like a galaxy rise on a foreign planet while listening to Benn Jordan's Pale Blue Dot.

 

 

 

 

But the next day you are in a mosh pit listening to Dope Body's Natural History.

 

 

post #853 of 965

Driving the HD 800:

 

 

 

 

 

Driving the HE-500

 

 

post #854 of 965

Pioneer HDJ 2000

 

 

Sen HD 650

post #855 of 965

225i

 

DJ1

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Headphones (full-size)
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Pictures metaphoring the sound of your headphones