Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Sennheiser HD 600 Impressions Thread
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Sennheiser HD 600 Impressions Thread - Page 398

post #5956 of 8621

life's too short to listen poor quality music ;) 

 

Quote:
Originally Posted by dubblewubble View Post
 

Hey guys,

 

I have heard that people who listen to recordings that aren't perfect might not like the HD600's because they could amplify the poor recording of the headphone. Is this true? I listen to a lot of small bands that don't have access to super high end recording studios, but most of the recordings aren't bad (as far as I can tell).

 

I ask because I am trying to find an open back headphone for listening to post rock and smaller local bands. The only other phone around this price I am looking at is the HE-400, but I heard those are better for electronic. For reference, I listen to a DT770 through an O2 amp. Any input on my situation would be greatly appreciated!

 

Edit: A reference for the bad recording I listen to: Early Modest Mouse.


Edited by unkle - 1/29/14 at 11:45pm
post #5957 of 8621

Where is the cheapest place to get some 600's right now? I have the 650's btw but I've been curious about the 600's for a long time.

Thanks in advance.

post #5958 of 8621

Your Google search is as good as mine LOL.

 

Amazon typically has the most competitive price, but there seems to be a resurgence in the 600s popularity and everything I've seen is MSRP.

 

If the difference of money is really important, I'd check the FS/FT forums and your local Craigslist.

 

Good luck

post #5959 of 8621
Quote:
Originally Posted by madwolfa View Post
 

Guys, do you think I would benefit anything by upgrading my now decade old MF X-CAN V3 (w/ 6H23n-EB NOS tubes) to something like Schiit Valhalla?

Also wouldn't Asgard be a better choice for HD-600..? I've heard different opinions.

 

Even when A/Bing with my previous aune T1's integrated amp, I could barely hear a difference besides wider soundstage(which might even be my imagination). The asgard 2 costs double or more than the aune T1, is an integrated dac+amp. For the HD600, you can get the same thing with much cheaper and less fancy standalone amps. I'm not anti-Schitt or anything - their products are great, but overpriced imo. I can say that of many other products that I have tried too. 

I would imagine going from a tube to solid state sound takes some getting used to, though.

Quote:

Originally Posted by Bonobo Loco View Post
 

Where is the cheapest place to get some 600's right now? I have the 650's btw but I've been curious about the 600's for a long time.

Thanks in advance.

Probably razordogs with the $100 rebate. I got mine from taobao, but I wun recommend it since it carries a certain amount of risk for fake sellers..

post #5960 of 8621
Quote:
Originally Posted by FeelThaBeat View Post
 

 

Actually the HD600 is one of the few higher end headphones that work pretty good with poor recordings. I have some that are 192kbps and a few that are 128kbps and the HD600 sounds better with them than my HE-400 and some IEM's I have also, and from what I've gathered most think the HD600 is one of the better headphones for poorer recordings.

Agreed. It actually handles poorly mastered or poorly encoded music pretty well. You'll actually have a worse time dealing with that music through the HE-400. In fact, because the treble on the HE-400 is so god damn awful, for me, they gave the perception that good quality audio was bad. If this is a big concern for you, definitely look towards the HD 600.

post #5961 of 8621
Quote:
Originally Posted by FeelThaBeat View Post
 

 

Actually the HD600 is one of the few higher end headphones that work pretty good with poor recordings. I have some that are 192kbps and a few that are 128kbps and the HD600 sounds better with them than my HE-400 and some IEM's I have also, and from what I've gathered most think the HD600 is one of the better headphones for poorer recordings.

 

I am yet to experience this. I have some crappy hard rock and metal recordings here (not just the rips), and some 256kbps rips of some discs I am yet to purchase, and they all still sound like crap. Even the 256kbps rips I copied from a friend to preview albums (before I realized they were all on YouTube) sound too dark next to the CDs. They were kind of dark because of the guitar effects, but the vocals on the MP3's are also rolled off.

post #5962 of 8621
Quote:
Originally Posted by ProtegeManiac View Post

I am yet to experience this. I have some crappy hard rock and metal recordings here (not just the rips), and some 256kbps rips of some discs I am yet to purchase, and they all still sound like crap. Even the 256kbps rips I copied from a friend to preview albums (before I realized they were all on YouTube) sound too dark next to the CDs. They were kind of dark because of the guitar effects, but the vocals on the MP3's are also rolled off.

I don't think anyone is disagreeing with you here. We all know crap in, crap out with any good can. Comparatively, the HD 600 just does a better job with poor audio, IMO. Then if you compare it directly with the HE-400, most definitely the better choice for bad audio is the HD 600. But you're right. There's only so much that can be done with a poorly mastered or poorly encoded track.
post #5963 of 8621
Quote:
Originally Posted by roguegeek View Post


I don't think anyone is disagreeing with you here. We all know crap in, crap out with any good can. Comparatively, the HD 600 just does a better job with poor audio, IMO. Then if you compare it directly with the HE-400, most definitely the better choice for bad audio is the HD 600. But you're right. There's only so much that can be done with a poorly mastered or poorly encoded track.

 

Don't make it sound like I'm arguing, I'm jsut saying I haven't encountered a badly-recorded album or too-compressed album that it can smooth over well enough :D

post #5964 of 8621
Now we're arguing on who's arguing! wink.gif
post #5965 of 8621
Quote:
Originally Posted by roguegeek View Post

Now we're arguing on who's arguing! wink.gif

You're both wrong. :deadhorse: 

Don't listen, read the lyrics.:D


Edited by StanD - 1/30/14 at 3:39am
post #5966 of 8621

Guys,

 

I recently had made up my mind on HD600, but waiting for the Chinese new year festival to end to buy them,

 

mean while I came up across HE400's and read maximum information about them

 

HD600 VS HE400 how do they go?

 

I have an entry level tube amp and an entry level dac, cannot afford better setup for atleast an year.

 

for me the price difference will be of 30$ between the two.

 

1) which of the two offer better clarity and details?

 

2) are the HE400 as durable as the HD600's?

 

3) are HE400's modular like the HD600's?

 

4) are orthodynamic drivers better than dynamic? if so, then in what terms.

 

5) which of the two will be more suited for my longer ears and my amp setup.

 

and I am not fan of bass or electronic music.

 

 

Thanks!

post #5967 of 8621

Thanks for the responses guys! I guess my initial research was wrong. I will most likely be picking up the 600's!

post #5968 of 8621

u MUST buy the hd600 :D

 

I recently had made up my mind on HD600

post #5969 of 8621
Quote:
Originally Posted by Lorspeaker View Post
 

u MUST buy the hd600 :D

 

I recently had made up my mind on HD600

Yeah...what he said ^^^^

post #5970 of 8621

I am about to pull the trigger,

 

Please guys, explain why :(

 

HE400 owners are bombarding that He400's are fantastic and are compared to Audeze LCD2 etc

 

and saying HE400 are only rival to the almighty HD600

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Headphones (full-size)
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Sennheiser HD 600 Impressions Thread