or Connect
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Grado Fan Club!
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Grado Fan Club! - Page 1066

post #15976 of 27077
Quote:
Originally Posted by whirlwind View Post


.....well not flat broke....I have $3.43 in my HE560 jar  tongue.gif

...i think a tooth jar would be more effective at that stage...wink.gif
post #15977 of 27077

I ordered a WA6/6SN7 adapters from Woo this afternoon and purchased some NOS 1962 6SN7WGTA JAN tubes from eBay today.

I'm waiting for Jack to reply to my message asking him if he will accept 15% re-stocking fee instead of the normal 10% being I am past the return date on my 6-SE.

Even though he hasn't replied yet, if anyone is interested in my 1 month old SILVER 6-SE -15% of the retail price PM me!

Thanks 

Joseph

post #15978 of 27077

Does the 6-SE really sound that different from the WA6?

post #15979 of 27077
Quote:
Originally Posted by elmoe View Post
 

Does the 6-SE really sound that different from the WA6?

I believe that its the tubes that sound that different…after all this is why we roll tubes, right?

So being I can't use the 6SN7's which is my favorite sounding tube, it makes all the difference too me. And I've tried every tube combo that I have for the 6-SE/RS1i's, and the sound doesn't come close to what I had IMO. For the PS's, which have a much fuller mid-bassed sound, it is fine with some 6DE7/6DR7/6EW7's in it…but I like my RS1i's better than the PS's after listening exclusively to each for a month, and feel the 6SN7/RS1i combo is incredible! 

The 6-SE has much more power than the WA6, but IMO the 6-SE doesn't sound like a tube amp compared to the WA6 with the RS1i's/6SN7's…I thought the sound was simply amazing! My RS1i's are actually hurting my ears with the higher frequencies at my normal listening level, and they NEVER bothered me before.


Edited by joseph69 - 6/18/14 at 12:12pm
post #15980 of 27077
Quote:
Originally Posted by joseph69 View Post
 

I believe that its the tubes that sound that different…after all this is why we roll tubes, right?

So being I can't use the 6SN7's which is my favorite sounding tube, it makes all the difference too me. And I've tried every tube combo that I have for the 6-SE/RS1i's, and the sound doesn't come close to what I had IMO. For the PS's, which have a much fuller mid-bassed sound, it is fine with some 6DE7/6DR7/6EW7's in it…but I like my RS1i's better than the PS's after listening exclusively to each for a month, and feel the 6SN7/RS1i combo is incredible! 

The 6-SE has much more power than the WA6, but IMO the 6-SE doesn't sound like a tube amp compared to the WA6 with the RS1i's/6SN7's…I thought the sound was simply amazing! My RS1i's are actually hurting my ears with the higher frequencies at my normal listening level, and they NEVER bothered me before.

 

Well I'm not gonna argue - my MPX3 has 3x6SN7s and it sounds wonderful with Grados :D

post #15981 of 27077
Quote:
Originally Posted by elmoe View Post
 

 

Well I'm not gonna argue - my MPX3 has 3x6SN7s and it sounds wonderful with Grados :D

See what I mean!

:beerchug:

post #15982 of 27077
Quote:
Originally Posted by ferday View Post


There's always something different to try! I'll be watching for Jay's LCD-X to go up very_evil_smiley.gif

I still stand on having a set of grados and a set of planars as the ultimate every-genre combo. That sweet tone combined with that sweet bass....

Yeah...I was actually on the same upgrade path...I was waiting for the Hifiman HE560.....had my money all saved up......then revisions and such got me running scared on those...bought a HD800 instead......so just another dynamic for me....but when the 560 hits the used market....them I will give it a go.

 

Quote:
Originally Posted by TheDreamthinker View Post


...i think a tooth jar would be more effective at that stage...wink.gif

Yes...it most certainly would.....I plooped a few more quarters in today   :smile:

post #15983 of 27077
Wow, get your amps from Joseph and your Cans from Jay and suddenly you've got a setup for half the original cost! You guys are a blessing to all us Grado lovers!
XD
post #15984 of 27077
Quote:
Originally Posted by ThePianoMan View Post

Wow, get your amps from Joseph and your Cans from Jay and suddenly you've got a setup for half the original cost! You guys are a blessing to all us Grado lovers!
XD


Absolutely.....you could get one heckuva set-up ......is heckuva even a word....lol

post #15985 of 27077
Quote:
Originally Posted by whirlwind View Post
 


Absolutely.....you could get one heckuva set-up ......is heckuva even a word....lol

Yes, "nonstandard" spelling Lol!

post #15986 of 27077
Quote:
Originally Posted by joseph69 View Post
 

Yes, "nonstandard" spelling Lol!


Ha!

post #15987 of 27077
Quote:
Originally Posted by joseph69 View Post
 

Yes, "nonstandard" spelling Lol!


i thought he spelled it perfectly !!  :D

post #15988 of 27077
Quote:
Originally Posted by jaywillin View Post
 


i thought he spelled it perfectly !!  :D

It really did spell out good!

post #15989 of 27077

as we speak, there are two pair of ps1k's , and i've got the gs1000, spoken for, just awaiting payment, i'm very close to having enough

to get getting my chair, and being able to scarf up a pair of those ps1000

and if that doesn't materialize , maybe the new gs1000e ?? hmmmm

post #15990 of 27077
Quote:
Originally Posted by jaywillin View Post
 

as we speak, there are two pair of ps1k's , and i've got the gs1000, spoken for, just awaiting payment, i'm very close to having enough

to get getting my chair, and being able to scarf up a pair of those ps1000

and if that doesn't materialize , maybe the new gs1000e ?? hmmmm

1 pair is mine…is the other pair the ones you sold oteil?

Because I do think you mentioned he was selling them, right after he purchased them from you.

A brand new pair of the (e) model would be nice!


Edited by joseph69 - 6/18/14 at 3:43pm
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Headphones (full-size)
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Grado Fan Club!