Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Show us your Head-Fi station at it's current state. No old pictures please...
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Show us your Head-Fi station at it's current state. No old pictures please... - Page 1082

post #16216 of 19183

Compared to the stock tubes typically used in Little Dots, the dual triodes are a huge improvement, IMHO. :)

post #16217 of 19183

24 Gauge Canare OFC Star Quad Cable and no tangles! Much better! :)

post #16218 of 19183

Do you have a link to your modding process/instructions?

post #16219 of 19183
Quote:
Originally Posted by Argybargy View Post
 

Do you have a link to your modding process/instructions?

 

Starting on page 220 in the Little Dot Tube Rolling thread you can follow along as a number of us began to experiment with various ways to run double triodes in Little Dot amps:

 

http://www.head-fi.org/t/563884/little-dot-tube-amps-vacuum-tube-rolling-guide/2985#post_9817399

 

Eventually, I would like to put everything into some kind of enclosure, as my current configuration is rather fragile and doesn't travel well. For example, taking it to a meetup would be pretty difficult. But as long as I don't move it too much, it is very acceptable.

 

Feel free to PM me if you have any questions.

 

Cheers

post #16220 of 19183

^ nice job!

post #16221 of 19183
Quote:
Originally Posted by AHorseNamedJeff View Post

I would say that a 200$ stack driving HD800's is one of the sillier things I've seen, second only to the guy with the big Woo setup driving Beats Solos who sold everything to buy an LCD2 fed by a Clip Zip.

 

Wtf? Really?

post #16222 of 19183
Compared to speakers, headphones are so ridiculously easy for an amplifier to drive. I mean, we're talking miliwatts here. As long as the amp has sufficient power, the Senns dont care how much it costs.
post #16223 of 19183
Quote:
Originally Posted by DefQon View Post

Quote:
Originally Posted by AHorseNamedJeff View Post

I would say that a 200$ stack driving HD800's is one of the sillier things I've seen, second only to the guy with the big Woo setup driving Beats Solos who sold everything to buy an LCD2 fed by a Clip Zip.

Wtf? Really?
Yep that really happened. It might've been a bit of a joke but... wink.gif
post #16224 of 19183

Ha, I'm driving my HD800 with a fiio E09k/E17 stack (250$).

So you can call me silly. I also use a parametric EQ which probably makes

me even more silly. :rolleyes:

post #16225 of 19183
Quote:
Originally Posted by frix View Post
 

Ha, I'm driving my HD800 with a fiio E09k/E17 stack (250$).

So you can call me silly. I also use a parametric EQ which probably makes

me even more silly. :rolleyes:

 

We're on the same boat here mate, I'm using a $200 Schiit stack to drive mine :tongue:

post #16226 of 19183
Quote:
Originally Posted by AHorseNamedJeff View Post

Yep that really happened. It might've been a bit of a joke but... wink.gif
I've been told you can spend another 10 grand just to get the best out of the hd800's....seriously? $200? Lmao
post #16227 of 19183

^^^I use a $70 integrated amp to drive mine :D

 

Less i$ more! :biggrin:

post #16228 of 19183
Quote:
Originally Posted by gibosi View Post
 

 

 

This setup is great! It almost looks dangerous haha

post #16229 of 19183

Heres mine for over the xmas and probably for quite a few months. (apologies for the bad quality photo's)

 

Two amazing headphone stages right there from the 80's. Rotel and QED. 

 

 

 

 

and upstairs when I want a warmer sound to curl up in bed with. 

NAD 3020 with Rdac (hidden)

post #16230 of 19183
Quote:
Originally Posted by LugBug1 View Post

Less i$ more! :biggrin:

Joseph Grado don't need no stinkin' amp for his HP-1000!

 

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Headphones (full-size)
Head-Fi.org › Forums › Equipment Forums › Headphones (full-size) › Show us your Head-Fi station at it's current state. No old pictures please...