New Posts  All Forums:

Posts by Mad Lust Envy

I cut off the screen on the 1840 velours, so it probably won't be ideal whatsoever.
Waaaaay too rich for my blood, though I'm also intrigued by it as well. PM-2 is more likely, but even that is too expensive.
Damn it, lol. So many conflicting reports. It's definitely not that I'm against neutral oriented headphones. Really. I LOVE the Alpha Dog. Would it be the only headphone for me? I do prefer a warmer line, but I could definitely live with it, as the bass was just fine though a little too dry for my specific tastes. Ironically though, the Pro 900 has massive and really dry mid bass, which I enjoyed... but the rest was....ugh. I just have no need for closed headphones,...
Matt, how does the bass compare to the Alpha Dog's bass? I ask of this comparison, because the AD is about the only neutral oriented headphone where I was still in love with it's bass. You know where my tastes lie in terms of planar bass (*cough*LCD2HE400*cough*). I have no doubt I would still love the 560, but would I be fully happy with it as an end be all headphone? I'm skeptical. I do honestly prefer a slightly recessed upper mid and treble range when compared to the...
Ah, yeah. But I wonder if he'll complain about the pads still touching his ears despite them tucking in.
You'd guess wrong. TH600 is know to be more neutral, though with a stronger mid bass emphasis over the sub bass, which is the opposite of the D7000, which is known for it's whopping sub bass. Change, I may take up your offer for the 1540 loan soonish, if you'll allow me. I'll send you the 15G on the way back if you wanna try something new and cheapish.
Demand won't skyrocket because people still won't get an X1 due to the non-removable pads.
So let me get this straight: You went from complaining about the focus pad's inner diameter being too small, and are getting the pre-pads which have an even smaller diameter? Makes sense.
Apparently, the SRH1540 pads fit it, IIRC. Those are amazing, and if they don't negatively affect the sound, those are the ones to get.
The HE400 was close, but my LCD2 was definitely the bassiest planar I had. Enough for me to not miss the D7000. I wish the 400i had the 400's bass, but I expect a little less.
New Posts  All Forums: